De Nova Stella kaften zijn van rond 1789 van Missale Sacri Ordinis, gedrukt tijdens de Settecento periode door de Ocatavio Puccinelli uitgevers. In deze tijd werd het boekbinden aan de ene kant eenvoudiger doordat ze een snellere en eenvoudigere manier van inbinden hadden ontdekt maar aan de andere kant ook weer complexer doordat de decoratie uitgebreider werd. De Nova Stella serie heeft in het centrum een ster en wordt erom gedecoreerd met bloemen en bladeren.
De Nova Stella kaften zijn van rond 1789 van Missale Sacri Ordinis, gedrukt tijdens de Settecento periode door de Ocatavio Puccinelli uitgevers. In deze tijd werd het boekbinden aan de ene kant eenvoudiger doordat ze een snellere en eenvoudigere manier van inbinden hadden ontdekt maar aan de andere kant ook weer complexer doordat de decoratie uitgebreider werd. De Nova Stella serie heeft in het centrum een ster en wordt erom gedecoreerd met bloemen en bladeren.
De Nova Stella kaften zijn van rond 1789 van Missale Sacri Ordinis, gedrukt tijdens de Settecento periode door de Ocatavio Puccinelli uitgevers. In deze tijd werd het boekbinden aan de ene kant eenvoudiger doordat ze een snellere en eenvoudigere manier van inbinden hadden ontdekt maar aan de andere kant ook weer complexer doordat de decoratie uitgebreider werd. De Nova Stella serie heeft in het centrum een ster en wordt erom gedecoreerd met bloemen en bladeren.
De Nova Stella kaften zijn van rond 1789 van Missale Sacri Ordinis, gedrukt tijdens de Settecento periode door de Ocatavio Puccinelli uitgevers. In deze tijd werd het boekbinden aan de ene kant eenvoudiger doordat ze een snellere en eenvoudigere manier van inbinden hadden ontdekt maar aan de andere kant ook weer complexer doordat de decoratie uitgebreider werd. De Nova Stella serie heeft in het centrum een ster en wordt erom gedecoreerd met bloemen en bladeren.
De Nova Stella kaften zijn van rond 1789 van Missale Sacri Ordinis, gedrukt tijdens de Settecento periode door de Ocatavio Puccinelli uitgevers. In deze tijd werd het boekbinden aan de ene kant eenvoudiger doordat ze een snellere en eenvoudigere manier van inbinden hadden ontdekt maar aan de andere kant ook weer complexer doordat de decoratie uitgebreider werd. De Nova Stella serie heeft in het centrum een ster en wordt erom gedecoreerd met bloemen en bladeren.
De kaft van dit lichtgewicht notitieboek is vervaardigd uit flexibel, zacht maar stevig materiaal. Hierdoor krijgt het boek meer mobiliteit voor dagelijks gebruik. De duurzame binding is genaaid en de manier waarop de steken zijn gezet, maakt het mogelijk om de boeken helemaal vlak te leggen, maar heeft het notitieboek ook de flexibiliteit om 360° om te draaien, waardoor je een stabiel schrijfoppervlak krijgt.
De inspiratie van de Aurelia designs komt uit Parijs en dateert uit de 18e eeuw, de Rococo periode. Het zijn originele kopieën van de boeken van Koning Louis XV uit de Heilige Week. In die periode werd uitbundig gebruik gemaakt van gouden versierselen, zoals op deze kaften is terug te zien. Het is een ode aan de glorie van goud, de kleur van de zon en edelmetaal. De oorspronkelijke designs zijn gemaakt door Pierre-Paul Dubuisson, wat zich kenmerkt door de bloemen, bladeren en vogelelementen. Pierre-Paul en zijn vader hadden zich gespecialiseerd in het versieren met edelmetalen en werden in 1758 de officiële boekbinders van de koning.
De kaft van dit lichtgewicht notitieboek is vervaardigd uit flexibel, zacht maar stevig materiaal.
Hierdoor krijgt het boek meer mobiliteit voor dagelijks gebruik.
De duurzame binding is genaaid en de manier waarop de steken zijn gezet, maakt het mogelijk om de boeken helemaal vlak te leggen, maar heeft het notitieboek ook de flexibiliteit om 360° om te draaien, waardoor je een stabiel schrijfoppervlak krijgt.
De Paperblanks Brocaded is geïnspireerd door de weelderige weiden met wilde bloemen die overal in Beieren groeien.
De bloemvormen van kleur worden onderbroken door reliëf met bladgoud.
De Paperblanks Brocaded toont het kleurrijke bloemmotief dat archetypisch was voor de decoratieve kunsten in die regio aan het einde van de 17e eeuw.
Deze kaft is geïnspireerd op een origineel ontwerp van de legendarische maar nauwelijks bekende 17e-eeuwse boekbinder, (Le) Gascon. Le Gascon was de uitvinder van de pointillé en fanfare stijlen, en zijn invloed wordt teruggevonden in de rijke geschiedenis van het boekbinden. Kaften gebaseerd op de stijl van Le Gascon maar niet door hem zijn gemaakt, zijn van andere Franse meesters. De 'Le Gascon" stijl kaften en bindingen verschenen voor het eerst in de regeerperiode van Karel IX. De complexiteit van de versieringen is verrassend.
Deze kaft is geïnspireerd op een origineel ontwerp van de legendarische maar nauwelijks bekende 17e-eeuwse boekbinder, (Le) Gascon. Le Gascon was de uitvinder van de pointillé en fanfare stijlen, en zijn invloed wordt teruggevonden in de rijke geschiedenis van het boekbinden. Kaften gebaseerd op de stijl van Le Gascon maar niet door hem zijn gemaakt, zijn van andere Franse meesters. De 'Le Gascon" stijl kaften en bindingen verschenen voor het eerst in de regeerperiode van Karel IX. De complexiteit van de versieringen is verrassend.
De legende zegt dat het ophangen van een Vuurvogel in je huis, je goede gezondheid en geluk brengt. Kunstenaar Nadezhda Sokolova, ook bekend als Nadya Sokolova, heeft zich door dit klassieke Russisch folklore verhaal laten inspireren. Met haar unieke stijl van batikschilderen op zijde, legt Sokolova de warmte en geloof van deze Geluksvogel vast.
Vroeger werden deze vogels boven het bed gehangen, zoals het Slavisch verhaal verteld over een jager die voor zijn zieke zoon een geluksvogel uit hout hakte en boven zijn bed hing, waarbij de jongen riep: " Hier is de zon" terwijl hij op wonderbaarlijke manier herstelde. De Firebird van Paperblanks zal je zeker inspireren.
De legende zegt dat het ophangen van een Vuurvogel in je huis, je goede gezondheid en geluk brengt. Kunstenaar Nadezhda Sokolova, ook bekend als Nadya Sokolova, heeft zich door dit klassieke Russisch folklore verhaal laten inspireren. Met haar unieke stijl van batikschilderen op zijde, legt Sokolova de warmte en geloof van deze Geluksvogel vast.
Vroeger werden deze vogels boven het bed gehangen, zoals het Slavisch verhaal verteld over een jager die voor zijn zieke zoon een geluksvogel uit hout hakte en boven zijn bed hing, waarbij de jongen riep: " Hier is de zon" terwijl hij op wonderbaarlijke manier herstelde. De Firebird van Paperblanks zal je zeker inspireren.
De legende zegt dat het ophangen van een Vuurvogel in je huis, je goede gezondheid en geluk brengt. Kunstenaar Nadezhda Sokolova, ook bekend als Nadya Sokolova, heeft zich door dit klassieke Russisch folklore verhaal laten inspireren. Met haar unieke stijl van batikschilderen op zijde, legt Sokolova de warmte en geloof van deze Geluksvogel vast.
Vroeger werden deze vogels boven het bed gehangen, zoals het Slavisch verhaal verteld over een jager die voor zijn zieke zoon een geluksvogel uit hout hakte en boven zijn bed hing, waarbij de jongen riep: " Hier is de zon" terwijl hij op wonderbaarlijke manier herstelde. De Firebird van Paperblanks zal je zeker inspireren.
Gebruikmakend van de smaak van de renaissancestijl, in zijn hoogtij dagen, zijn deze fraai versierde boeken een waar genot voor de hand en het oog. Tijdens deze opmerkelijke periode van klassieke heropleving, waren de manuscripten bekend om hun prachtig vervaardigde kaft die van fijn Marokkaans leer werd gemaakt met in goud handgemaakte delicate bladerpatronen. Via de bloeiende handelsroutes van het Verre en het Midden-Oosten naar Europa gebracht, gaf deze stijl van versiering nieuwe levendigheid en helderheid, die niet in middeleeuwse manuscripten aanwezig was. De tijdloze schoonheid van deze antieke boeken wordt in het heden gebracht met onze fijn vervaardigde reproducties.
De kaft van dit lichtgewicht notitieboek is vervaardigd uit flexibel, zacht maar stevig materiaal. Hierdoor krijgt het boek meer mobiliteit voor dagelijks gebruik. De duurzame binding is genaaid en de manier waarop de steken zijn gezet, maakt het mogelijk om de boeken helemaal vlak te leggen, maar heeft het notitieboek ook de flexibiliteit om 360° om te draaien, waardoor je een stabiel schrijfoppervlak krijgt.
De aantrekkingskracht van een bloemendesign wordt vastgelegd in het werk van de Ierse illustrator William Kilburn (1745-1818). Kilburn was ook een ontwerper en drukker van calico. Zijn zeewiermotieven waren zo iconisch dat hij een jurk in het patroon aan koningin Charlotte presenteerde!
De kaft van dit lichtgewicht notitieboek is vervaardigd uit flexibel, zacht maar stevig materiaal. Hierdoor krijgt het boek meer mobiliteit voor dagelijks gebruik. De duurzame binding is genaaid en de manier waarop de steken zijn gezet, maakt het mogelijk om de boeken helemaal vlak te leggen, maar heeft het notitieboek ook de flexibiliteit om 360° om te draaien, waardoor je een stabiel schrijfoppervlak krijgt.
De aantrekkingskracht van een bloemendesign wordt vastgelegd in het werk van de Ierse illustrator William Kilburn (1745-1818). Kilburn was ook een ontwerper en drukker van calico. Zijn zeewiermotieven waren zo iconisch dat hij een jurk in het patroon aan koningin Charlotte presenteerde!
Fotograaf Gérard Degeorge is een fotograaf die de wereld heeft rondgereisd, vergezeld door zijn nietsontziende camera. Al bladerend door Degeorge collectie kwam Paperblanks de foto's van het Alhambra in Granada, Spanje tegen. Het Alhambra, inmiddels een UNESCO-werelderfgoed, is versierd met tegelmozaieken. Door de eeuwen heen hebben islamitische kunstenaars het voortouw genomen op het gebied van deze inlegkunst en hebben ze ingewikkelde patronen gemaakt zoals op dit notitieboek is gereproduceerd.
Fotograaf Gérard Degeorge is een fotograaf die de wereld heeft rondgereisd, vergezeld door zijn nietsontziende camera. Al bladerend door Degeorge collectie kwam Paperblanks de foto's van het Alhambra in Granada, Spanje tegen. Het Alhambra, inmiddels een UNESCO-werelderfgoed, is versierd met tegelmozaieken. Door de eeuwen heen hebben islamitische kunstenaars het voortouw genomen op het gebied van deze inlegkunst en hebben ze ingewikkelde patronen gemaakt zoals op dit notitieboek is gereproduceerd.
De kaft van dit lichtgewicht notitieboek is vervaardigd uit flexibel, zacht maar stevig materiaal. Hierdoor krijgt het boek meer mobiliteit voor dagelijks gebruik. De duurzame binding is genaaid en de manier waarop de steken zijn gezet, maakt het mogelijk om de boeken helemaal vlak te leggen, maar heeft het notitieboek ook de flexibiliteit om 360° om te draaien, waardoor je een stabiel schrijfoppervlak krijgt.
Met een levendig hedendaags werk van de Japans-Amerikaanse kunstenaar Yuko Shimizu, geeft dit ontwerp een vleugje eigenzinnigheid aan de Paperblanks-collectie. Oorspronkelijk gemaakt voor een tijdschriftartikel uit 2012 over het Nederlandse pensioenstelsel, toont de hier weergegeven illustratie Shimizu's artistieke opvatting van 'het goede voorbeeld geven'.
Op de kaft van dit Paperblanks notitieboek staat de kathedraal van Ely, gemaakt van een omslag van James Bentham's boek, 'The History and Antiquities of the Conventual en Cathedral Church of Ely'.
De geschiedenis van Ely begint met prinses Saint Ethelreda, die er een kloostergemeenschap stichtte in 673 na Christus. Door de eeuwen heen vonden er verwoestingen plaats, tot de bouw van de huidige kathedraal in 1083. In 1845 tot 1870 vinden er onder leiding van architect George Gilbert Scott moderne restauraties plaats en vind er een herbouw plaats van het Galilea-portaal en de Mariakapel.
Met zo'n rijke artistieke en spirituele geschiedenis is het geen wonder dat de kathedraal predikant en antiquair James Bentham inspireerde om zijn levenswerk te wijden aan het documenteren van de artefacten.
Op de kaft van dit Paperblanks notitieboek staat de kathedraal van Ely, gemaakt van een omslag van James Bentham's boek, 'The History and Antiquities of the Conventual en Cathedral Church of Ely'.
De geschiedenis van Ely begint met prinses Saint Ethelreda, die er een kloostergemeenschap stichtte in 673 na Christus. Door de eeuwen heen vonden er verwoestingen plaats, tot de bouw van de huidige kathedraal in 1083. In 1845 tot 1870 vinden er onder leiding van architect George Gilbert Scott moderne restauraties plaats en vind er een herbouw plaats van het Galilea-portaal en de Mariakapel.
Met zo'n rijke artistieke en spirituele geschiedenis is het geen wonder dat de kathedraal predikant en antiquair James Bentham inspireerde om zijn levenswerk te wijden aan het documenteren van de artefacten.
De Fall Filigree is geïnspireerd op de kleuren van de herfst. Als de warme stralen van licht wordt vervangen door de koele oostelijke winden, dan weten we dat de zomer voorbij is. De Fall Filigree serie viert met haar prachtige warme kleuren het kleurrijke seizoen van het jaar. Het origineel ontwerp is gepubliceerd in 1736 door Johann Gottlieb Vierling, een populaire uitgever van wetenschappelijke, theologische en filosofische materialen. Deze designs zal je creativiteit inspireren gedurende de steeds langer worden herfstnachten.
Voordat de Nederlandse stillevenschilderkunst zich ontwikkelde, verlichtten kunstenaars handgeschreven manuscripten om emotionele kracht aan een geschreven werk toe te voegen.
Een gevierd beoefenaar van deze stijl was Joris Hoefnagel.
Hier is een pagina weergegeven die hij verlichtte voor de Mira calligraphiae monumenta, een manuscript uit het midden van de 16e eeuw van Georg Bocskay.
De kaft van dit lichtgewicht notitieboek is vervaardigd uit flexibel, zacht maar stevig materiaal. Hierdoor krijgt het boek meer mobiliteit voor dagelijks gebruik. De duurzame binding is genaaid en de manier waarop de steken zijn gezet, maakt het mogelijk om de boeken helemaal vlak te leggen, maar heeft het notitieboek ook de flexibiliteit om 360° om te draaien, waardoor je een stabiel schrijfoppervlak krijgt.
De Franse auteur en illustrator Benjamin Lacombe leent zijn unieke geest aan onze collectie met dit levendige ontwerp. Beschreven als een combinatie van pop-surrealisme en lowbrow-kunst, heeft de stijl van Lacombe een vintage look en blijft het eigentijds. In deze Frida-cover wordt zijn vermogen om de mensheid en emotie vast te leggen volledig getoond.
Michelangelo Buonarroti (1475-1564) wordt beschouwd als een van de meesters van de Italiaanse Renaissance. In de loop van zijn leven produceerde hij de mooiste fresco's en veel van de meest gerespecteerde sculpturen ter wereld.
Hij stond bekend om zijn felle eenzaamheid, maar was toch een van de de grote kroniekschrijvers van de menselijke vorm. Zijn anatomische studies zijn bijna angstaanjagend in hun expressiviteit en precisie. Deze brief, geschreven door Michelangelo’s met zijn eigen hand, bewijst met elke pennenstreek de verfijning en passie van een van de grootste kunstenaars die de mensheid heeft voortgebracht. De schepping van Adam van de Sixtijnse Kapel stond op de achterkant, het punt van creatie sluit dit prachtig aan Verfraaid Manuscript-notitieboek.
De kaft van dit lichtgewicht notitieboek is vervaardigd uit flexibel, zacht maar stevig materiaal. Hierdoor krijgt het boek meer mobiliteit voor dagelijks gebruik. De duurzame binding is genaaid en de manier waarop de steken zijn gezet, maakt het mogelijk om de boeken helemaal vlak te leggen, maar heeft het notitieboek ook de flexibiliteit om 360° om te draaien, waardoor je een stabiel schrijfoppervlak krijgt. Dit Windrush-patroon is afkomstig van een potlood- en waterverfschets waaraan William Morris in 1881-1883 werkte. Windrush is ontworpen voor katoen met blokprint en benadrukt de creatieve benadering van Morris om elementen uit de natuurlijke wereld te onthullen in zijn decoratieve meubelstoffen.
Het design van dit notitieboek is geinspireerd op het werk van ontwerper Pierre Legrain (1889-1929). Legrain was een sleutelfiguur in het begin van de 20-eeuwse Franse boekbinderij, maar begon zijn carrière in illustratie, theaterontwerp en meubelmakerij. Nadat hij in 1916 het Franse leger had verlaten, werd Legrain bekend vanwege zijn oog voor design en kreeg hij de opdracht van Jacques Doucet, een Franse bibliofiel en verzamelaar, om unieke kaften te maken voor de indrukwekkende bibliotheek van Doucet.
Dit boeiende beeld komt uit de eerste editie van The Olive Fairy Book van de Schotse dichter en antropoloog Andrew Lang. Samengesteld in 1901 door Lang en geïllustreerd door Henry Justice Ford, was het boek een uit een twaalfdelige serie die bekend staat als Lang’s Fairy Books, waarbij elk boek is vernoemd naar de kleur van zijn fee.
De kaft van dit lichtgewicht notitieboek is vervaardigd uit flexibel, zacht maar stevig materiaal. Hierdoor krijgt het boek meer mobiliteit voor dagelijks gebruik. De duurzame binding is genaaid en de manier waarop de steken zijn gezet, maakt het mogelijk om de boeken helemaal vlak te leggen, maar heeft het notitieboek ook de flexibiliteit om 360° om te draaien, waardoor je een stabiel schrijfoppervlak krijgt.
Het ontwerp van deze kaft is gecentreerd rond een gevoelige plant omringd door andere rijkelijk getinte bloemen, bladeren en vlinders. De kaft werd gebruikt voor The Sensitive Plant en Early Poems van Percy Bysshe Shelley en is een viering van de creatieve geest.
De Velvet Dalmatic-collectie is geïnspireerd op een stuk fluwelen dalmatiek uit de 15e eeuw. Een dalmatiek is een tuniek met wijde mouwen gedragen als onderdeel van liturgische gewaden en door Britse monarchen tijdens kroningsdiensten. Het originele fluwelen paneel werd aan de Metropolitan Museum of Art als onderdeel van het Rogers Fund in 1945 gegeven. Het was één van een paar dat ooit eigendom was van Marczell von Nemes, een Hongaarse kunstfinancier, verzamelaar en handelaar.
De Velvet Dalmatic-collectie is geïnspireerd op een stuk fluwelen dalmatiek uit de 15e eeuw. Een dalmatiek is een tuniek met wijde mouwen gedragen als onderdeel van liturgische gewaden en door Britse monarchen tijdens kroningsdiensten. Het originele fluwelen paneel werd aan de Metropolitan Museum of Art als onderdeel van het Rogers Fund in 1945 gegeven. Het was één van een paar dat ooit eigendom was van Marczell von Nemes, een Hongaarse kunstfinancier, verzamelaar en handelaar.
De kaft van dit lichtgewicht notitieboek is vervaardigd uit flexibel, zacht maar stevig materiaal. Hierdoor krijgt het boek meer mobiliteit voor dagelijks gebruik. De duurzame binding is genaaid en de manier waarop de steken zijn gezet, maakt het mogelijk om de boeken helemaal vlak te leggen, maar heeft het notitieboek ook de flexibiliteit om 360° om te draaien, waardoor je een stabiel schrijfoppervlak krijgt.
Met de schetsen en notities van Leonardo da Vinci mogen we in de geest van een genie kijken. Een man met onuitputtelijke nieuwsgierigheid die gefascineerd was door de geometrische structuur van het universum. De kaft van de Sun & Moonlight notitieboek bevat de waarnemingen van Da Vinci op het licht van de maan ten opzichte van de zon, zoals opgenomen in de Codex Leicester.
Laat een vleugje turkoois je inspireren om je eigen verhalen te schrijven. Deze kaft is gebaseerd op de cover van het boek met de titel Chroniques, uitgegeven door Salel Binder in 1514 in Parijs. De uitbundigheid van het ontwerp weerspiegelt de prachtige decoratie van de Renaissance-benadering.
Laat een vleugje turkoois je inspireren om je eigen verhalen te schrijven. Deze kaft is gebaseerd op de cover van het boek met de titel Chroniques, uitgegeven door Salel Binder in 1514 in Parijs. De uitbundigheid van het ontwerp weerspiegelt de prachtige decoratie van de Renaissance-benadering.
Onbekende wilde bloemen en onkruid krijgen een gezicht in de Vox Botanica-serie, door het werk van de gevierde art nouveau illustrator Anton Seder. Seder (1850–1916) was een ontwerper, kunstprofessor en uiteindelijk Directeur van de bekende Arts and Crafts School in Straatsburg. Dit specifieke ontwerp, oorspronkelijk chromolithografie op papier, komt uit een van zijn bekendste werken. Die Pflanze in Kunst und Gewerbe, oftwel The Art in Art and Trade. Dit boek biedt verbluffende prenten van elementen uit de natuur. Deze serie laat de unieke blik van Seder zien.
Onbekende wilde bloemen en onkruid krijgen een gezicht in de Vox Botanica-serie, door het werk van de gevierde art nouveau illustrator Anton Seder. Seder (1850–1916) was een ontwerper, kunstprofessor en uiteindelijk Directeur van de bekende Arts and Crafts School in Straatsburg. Dit specifieke ontwerp, oorspronkelijk chromolithografie op papier, komt uit een van zijn bekendste werken. Die Pflanze in Kunst und Gewerbe, oftwel The Art in Art and Trade. Dit boek biedt verbluffende prenten van elementen uit de natuur. Deze serie laat de unieke blik van Seder zien.
De aantrekkingskracht van een bloemendesign wordt vastgelegd in het werk van de Ierse illustrator William Kilburn (1745-1818). De kunstenaar achter het William Curtis 'boek een uitgebreid boek over de 18e-eeuwse Engelse botanie. Kilburn was ook een ontwerper en drukker van calico. Zijn zeewiermotieven waren zo iconisch dat hij een jurk in het patroon aan koningin Charlotte presenteerde!
Op de kaft van dit Paperblanks notitieboek, wordt zijn prachtige Anemone weergegeven.
De aantrekkingskracht van een bloemendesign wordt vastgelegd in het werk van de Ierse illustrator William Kilburn (1745-1818). De kunstenaar achter het William Curtis 'boek een uitgebreid boek over de 18e-eeuwse Engelse botanie. Kilburn was ook een ontwerper en drukker van calico. Zijn zeewiermotieven waren zo iconisch dat hij een jurk in het patroon aan koningin Charlotte presenteerde!
Op de kaft van dit Paperblanks notitieboek, wordt zijn prachtige Anemone weergegeven.
De inspiratie van de Aurelia designs komt uit Parijs en dateert uit de 18e eeuw, de Rococo periode. Het zijn originele kopieën van de boeken van Koning Louis XV uit de Heilige Week. In die periode werd uitbundig gebruik gemaakt van gouden versierselen, zoals op deze kaften is terug te zien. Het is een ode aan de glorie van goud, de kleur van de zon en edelmetaal. De oorspronkelijke designs zijn gemaakt door Pierre-Paul Dubuisson, wat zich kenmerkt door de bloemen, bladeren en vogelelementen. Pierre-Paul en zijn vader hadden zich gespecialiseerd in het versieren met edelmetalen en werden in 1758 de officiële boekbinders van de koning.
Deze Paperblanks kaft geeft een stralende ster weer in paars en goud. Het ontwerp is origineel gemaakt door een onbekende Franse atelier, die met deze kaft de liturgische rituelen van de Katholieke kerk wilde vastleggen die gedurende een Katholiek jaar plaatsvinden. Het werd origineel gemaakt van rood marokaans leer en bevindt zich sinds het Tweede Keizerrijk (1865-1870) in de collectie van de Nationale bibliotheek in Frankrijk.
Deze Paperblanks kaft geeft een stralende ster weer in paars en goud. Het ontwerp is origineel gemaakt door een onbekende Franse atelier, die met deze kaft de liturgische rituelen van de Katholieke kerk wilde vastleggen die gedurende een Katholiek jaar plaatsvinden. Het werd origineel gemaakt van rood marokaans leer en bevindt zich sinds het Tweede Keizerrijk (1865-1870) in de collectie van de Nationale bibliotheek in Frankrijk.
Deze Paperblanks kaft geeft een stralende ster weer in paars en goud. Het ontwerp is origineel gemaakt door een onbekende Franse atelier, die met deze kaft de liturgische rituelen van de Katholieke kerk wilde vastleggen die gedurende een Katholiek jaar plaatsvinden. Het werd origineel gemaakt van rood marokaans leer en bevindt zich sinds het Tweede Keizerrijk (1865-1870) in de collectie van de Nationale bibliotheek in Frankrijk.
Gebruikmakend van de smaak van de renaissancestijl, in zijn hoogtij dagen, zijn deze fraai versierde boeken een waar genot voor de hand en het oog. Tijdens deze opmerkelijke periode van klassieke heropleving, waren de manuscripten bekend om hun prachtig vervaardigde kaft die van fijn Marokkaans leer werd gemaakt met in goud handgemaakte delicate bladerpatronen. Via de bloeiende handelsroutes van het Verre en het Midden-Oosten naar Europa gebracht, gaf deze stijl van versiering nieuwe levendigheid en helderheid, die niet in middeleeuwse manuscripten aanwezig was. De tijdloze schoonheid van deze antieke boeken wordt in het heden gebracht met onze fijn vervaardigde reproducties.
Gebruikmakend van de smaak van de renaissancestijl, in zijn hoogtij dagen, zijn deze fraai versierde boeken een waar genot voor de hand en het oog. Tijdens deze opmerkelijke periode van klassieke heropleving, waren de manuscripten bekend om hun prachtig vervaardigde kaft die van fijn Marokkaans leer werd gemaakt met in goud handgemaakte delicate bladerpatronen. Via de bloeiende handelsroutes van het Verre en het Midden-Oosten naar Europa gebracht, gaf deze stijl van versiering nieuwe levendigheid en helderheid, die niet in middeleeuwse manuscripten aanwezig was. De tijdloze schoonheid van deze antieke boeken wordt in het heden gebracht met onze fijn vervaardigde reproducties.
Gebruikmakend van de smaak van de renaissancestijl, in zijn hoogtij dagen, zijn deze fraai versierde boeken een waar genot voor de hand en het oog. Tijdens deze opmerkelijke periode van klassieke heropleving, waren de manuscripten bekend om hun prachtig vervaardigde kaft die van fijn Marokkaans leer werd gemaakt met in goud handgemaakte delicate bladerpatronen. Via de bloeiende handelsroutes van het Verre en het Midden-Oosten naar Europa gebracht, gaf deze stijl van versiering nieuwe levendigheid en helderheid, die niet in middeleeuwse manuscripten aanwezig was. De tijdloze schoonheid van deze antieke boeken wordt in het heden gebracht met onze fijn vervaardigde reproducties.
Geniet van een visuele flirt met onze raadselachtige binnenlandse metgezel - de kat. De versiering en de kleurrijke ontwerpen van deze dagboeken zullen ieders aandacht trekken. Laura had een voorkeur voor paarden en katten, zoals te zien is op dit notitieboek. De kaften van onze Fantastische Felines' dagboeken onthult het geheimzinnige mysterie van de kat. Dit Paperblanks boek heeft een luxe, harde kaft met een vintage dessin. De omslag is decoratief vormgegeven en heeft een magneetsluiting met wrap. Het boek bevat 160 pagina's zuurvrij, is gelinieerd en heeft een steekvakje achterin voor losse papieren.
Geniet van de koperen en vorstelijke blauwe tinten van dit Blue Luxe boek ontwerp. Het originele boek is gemaakt in hartje Amsterdam in 1715, gebonden in geitenleer en met uitgebreide gouden gereedschappen. Binnenin het boek bevond zich de Oratio Dominica (Lord's Gebed) in bijna 150 talen en dialecten, samengesteld door de Engels hoveling John Chamberlayne, een schrijver en vertaler, die zelf 16 talen sprak.
De ingewikkelde details van dit ontwerp weerspiegelen het tapijtwerk van culturen op de originele pagina's. De vertalingen strekten zich uit van Europa tot en met Azië en Arabië, Perzië, Syrië en Turkije.
Geniet van de koperen en vorstelijke blauwe tinten van dit Blue Luxe boek ontwerp. Het originele boek is gemaakt in hartje Amsterdam in 1715, gebonden in geitenleer en met uitgebreide gouden gereedschappen. Binnenin het boek bevond zich de Oratio Dominica (Lord's Gebed) in bijna 150 talen en dialecten, samengesteld door de Engels hoveling John Chamberlayne, een schrijver en vertaler, die zelf 16 talen sprak.
De ingewikkelde details van dit ontwerp weerspiegelen het tapijtwerk van culturen op de originele pagina's. De vertalingen strekten zich uit van Europa tot en met Azië en Arabië, Perzië, Syrië en Turkije.
Geniet van de koperen en vorstelijke blauwe tinten van dit Blue Luxe boek ontwerp. Het originele boek is gemaakt in hartje Amsterdam in 1715, gebonden in geitenleer en met uitgebreide gouden gereedschappen. Binnenin het boek bevond zich de Oratio Dominica (Lord's Gebed) in bijna 150 talen en dialecten, samengesteld door de Engels hoveling John Chamberlayne, een schrijver en vertaler, die zelf 16 talen sprak.
De ingewikkelde details van dit ontwerp weerspiegelen het tapijtwerk van culturen op de originele pagina's. De vertalingen strekten zich uit van Europa tot en met Azië en Arabië, Perzië, Syrië en Turkije.
Geniet van de koperen en vorstelijke blauwe tinten van dit Blue Luxe boek ontwerp. Het originele boek is gemaakt in hartje Amsterdam in 1715, gebonden in geitenleer en met uitgebreide gouden gereedschappen. Binnenin het boek bevond zich de Oratio Dominica (Lord's Gebed) in bijna 150 talen en dialecten, samengesteld door de Engels hoveling John Chamberlayne, een schrijver en vertaler, die zelf 16 talen sprak.
De ingewikkelde details van dit ontwerp weerspiegelen het tapijtwerk van culturen op de originele pagina's. De vertalingen strekten zich uit van Europa tot en met Azië en Arabië, Perzië, Syrië en Turkije.
Geniet van de koperen en vorstelijke blauwe tinten van dit Blue Luxe boek ontwerp. Het originele boek is gemaakt in hartje Amsterdam in 1715, gebonden in geitenleer en met uitgebreide gouden gereedschappen. Binnenin het boek bevond zich de Oratio Dominica (Lord's Gebed) in bijna 150 talen en dialecten, samengesteld door de Engels hoveling John Chamberlayne, een schrijver en vertaler, die zelf 16 talen sprak.
De ingewikkelde details van dit ontwerp weerspiegelen het tapijtwerk van culturen op de originele pagina's. De vertalingen strekten zich uit van Europa tot en met Azië en Arabië, Perzië, Syrië en Turkije.
Dit design komt uit een 1893 van de kaft van Voltaire's Zadig of The Book of Fate. Voor het eerst gepubliceerd in 1747, en vertelt het verhaal van Zadig, een oude Babylonische filosoof. Het boek is een filosofische verhaal die thematische inspiratie biedt voor het moderne detectiveverhaal, inclusief voor C. Auguste Dupin van Edgar Allen Poe.
Oude spirituele praktijken ontmoeten moderne digitale kunst in deze kaleidoscopische kaften van het werk van Android Jones. De kaften vragen de kijker zich te concentreren op het toekomstige potentieel, de kracht van het derde oog en de eerste reflecties van de tijd die voor ons ligt.
Android Jones is een artiest die een combinatie maakt van hypermoderne kleuren met Oosterse iconografie en science fiction elementen. Jones noemt zichzelf een digitaal artiest en staat bekend om zijn multidimensionale, spiritueel gedreven kunst en uitingen. Met deze collectie dagen we je uit om je grenzen te verleggen en de mogelijkheden te ontdekken van je eigen derde oog.
Dit ontwerp is afkomstig van de wereldberoemde Britse boekbinderij Sangorski & Sutcliffe, dat vooral bekend is vanwege hun, met juwelen versierde, kaft van het boek Rubaiyat van Omar Khayyam. De boekbinderij werd opgericht in 1901 en groeide snel uit tot de één van de belangrijkste boekbinders van de 20e eeuw. Hun kenmerk waren vooral de met juwelen versierde boekkaften, zoals dit Paperblanks design. In de jaren 80 van de vorige eeuw werd het merk opgekocht door Asprey, maar in 1998 teruggekocht door Shepherd Bookbinders om de unieke werken te blijven eren.
Dit ontwerp is afkomstig van de wereldberoemde Britse boekbinderij Sangorski & Sutcliffe, dat vooral bekend is vanwege hun, met juwelen versierde, kaft van het boek Rubaiyat van Omar Khayyam. De boekbinderij werd opgericht in 1901 en groeide snel uit tot de één van de belangrijkste boekbinders van de 20e eeuw. Hun kenmerk waren vooral de met juwelen versierde boekkaften, zoals dit Paperblanks design. In de jaren 80 van de vorige eeuw werd het merk opgekocht door Asprey, maar in 1998 teruggekocht door Shepherd Bookbinders om de unieke werken te blijven eren.
De Fiammetta is geinspireerd op de kaft van het boek uit 1725, getiteld "The Decameron of Giovanni Boccaccio". Giovanni Boccaccio (1313-1375) was een Italiaanse schrijver en dichter die de basis legde voor het humanisme van de Renaissance.
The Decameron, is een verzameling novellen, elk verteld door een van de tien hoofdpersonen. Er zijn verhalen over geestige grappen, wellustige romantische verwikkelingen en tragische, levensechte gebeurtenissen. Het 18e-eeuwse boek van The Decameron wordt bewaard in het Musée Condé in Chantilly, Frankrijk.
De Fiammetta is geinspireerd op de kaft van het boek uit 1725, getiteld "The Decameron of Giovanni Boccaccio". Giovanni Boccaccio (1313-1375) was een Italiaanse schrijver en dichter die de basis legde voor het humanisme van de Renaissance.
The Decameron, is een verzameling novellen, elk verteld door een van de tien hoofdpersonen. Er zijn verhalen over geestige grappen, wellustige romantische verwikkelingen en tragische, levensechte gebeurtenissen. Het 18e-eeuwse boek van The Decameron wordt bewaard in het Musée Condé in Chantilly, Frankrijk.
Voordat de Nederlandse stillevenschilderkunst zich ontwikkelde, verlichtten kunstenaars handgeschreven manuscripten om emotionele kracht aan een geschreven werk toe te voegen. Een gevierd beoefenaar van deze stijl was Joris Hoefnagel. Hier is een pagina weergegeven die hij verlichtte voor de Mira calligraphiae monumenta, een manuscript uit het midden van de 16e eeuw van Georg Bocskay.
De kunstenaar Laurel Burch™ uit San Francisco heeft een verzameling schilderijen ontworpen om de geest van vrouw te eren. In deze reeks hebben wij de magie van de beelden met haar trillende kleuren en het gouden en zilveren foiling gevangen. Hiermee een boek creërend dat zo verleidelijk is dat je hem moet aanraken.
Geïnspireerd door de 16e-eeuwse Franse binding, oorspronkelijk de Opera Omnia, of complete werken, van Giovanni Pontano (1426-1503), is dit ontwerp, vermoedelijk gemaakt door de invloedrijke Franse boekbinder Claude de Picques. Dit ontwerp van een klassieke klaver motief wordt in de volksmond gezien in enkele van de meest iconische logo's, toppen en vlaggen ter wereld. Tegenwoordig is dit gouden Trefoil-ontwerp te vinden in de Davis-collectie van antieke bindingen in de British Library.
In de 15e eeuw vond Johannes Gutenberg het drukken uit van het beweegbare type, waardoor zijn geïllustreerde 42-regelige Gutenberg-bijbel kon worden gemaakt. Ons hoesontwerp van Parabole reproduceert een verlichte pagina van Gisela Maschmann, wiens schilderij is gemodelleerd naar "The Judgement of Solomon" in het meesterwerk van Gutenberg.