Gebruikmakend van de smaak van de renaissancestijl, in zijn hoogtij dagen, zijn deze fraai versierde boeken een waar genot voor de hand en het oog. Tijdens deze opmerkelijke periode van klassieke heropleving, waren de manuscripten bekend om hun prachtig vervaardigde kaft die van fijn Marokkaans leer werd gemaakt met in goud handgemaakte delicate bladerpatronen. Via de bloeiende handelsroutes van het Verre en het Midden-Oosten naar Europa gebracht, gaf deze stijl van versiering nieuwe levendigheid en helderheid, die niet in middeleeuwse manuscripten aanwezig was. De tijdloze schoonheid van deze antieke boeken wordt in het heden gebracht met onze fijn vervaardigde reproducties.
Geniet van de koperen en vorstelijke blauwe tinten van dit Blue Luxe boek ontwerp. Het originele boek is gemaakt in hartje Amsterdam in 1715, gebonden in geitenleer en met uitgebreide gouden gereedschappen. Binnenin het boek bevond zich de Oratio Dominica (Lord's Gebed) in bijna 150 talen en dialecten, samengesteld door de Engels hoveling John Chamberlayne, een schrijver en vertaler, die zelf 16 talen sprak.
De ingewikkelde details van dit ontwerp weerspiegelen het tapijtwerk van culturen op de originele pagina's. De vertalingen strekten zich uit van Europa tot en met Azië en Arabië, Perzië, Syrië en Turkije.
Geniet van de koperen en vorstelijke blauwe tinten van dit Blue Luxe boek ontwerp. Het originele boek is gemaakt in hartje Amsterdam in 1715, gebonden in geitenleer en met uitgebreide gouden gereedschappen. Binnenin het boek bevond zich de Oratio Dominica (Lord's Gebed) in bijna 150 talen en dialecten, samengesteld door de Engels hoveling John Chamberlayne, een schrijver en vertaler, die zelf 16 talen sprak.
De ingewikkelde details van dit ontwerp weerspiegelen het tapijtwerk van culturen op de originele pagina's. De vertalingen strekten zich uit van Europa tot en met Azië en Arabië, Perzië, Syrië en Turkije.
Geniet van de koperen en vorstelijke blauwe tinten van dit Blue Luxe boek ontwerp. Het originele boek is gemaakt in hartje Amsterdam in 1715, gebonden in geitenleer en met uitgebreide gouden gereedschappen. Binnenin het boek bevond zich de Oratio Dominica (Lord's Gebed) in bijna 150 talen en dialecten, samengesteld door de Engels hoveling John Chamberlayne, een schrijver en vertaler, die zelf 16 talen sprak.
De ingewikkelde details van dit ontwerp weerspiegelen het tapijtwerk van culturen op de originele pagina's. De vertalingen strekten zich uit van Europa tot en met Azië en Arabië, Perzië, Syrië en Turkije.
Geniet van de koperen en vorstelijke blauwe tinten van dit Blue Luxe boek ontwerp. Het originele boek is gemaakt in hartje Amsterdam in 1715, gebonden in geitenleer en met uitgebreide gouden gereedschappen. Binnenin het boek bevond zich de Oratio Dominica (Lord's Gebed) in bijna 150 talen en dialecten, samengesteld door de Engels hoveling John Chamberlayne, een schrijver en vertaler, die zelf 16 talen sprak.
De ingewikkelde details van dit ontwerp weerspiegelen het tapijtwerk van culturen op de originele pagina's. De vertalingen strekten zich uit van Europa tot en met Azië en Arabië, Perzië, Syrië en Turkije.
Geniet van de koperen en vorstelijke blauwe tinten van dit Blue Luxe boek ontwerp. Het originele boek is gemaakt in hartje Amsterdam in 1715, gebonden in geitenleer en met uitgebreide gouden gereedschappen. Binnenin het boek bevond zich de Oratio Dominica (Lord's Gebed) in bijna 150 talen en dialecten, samengesteld door de Engels hoveling John Chamberlayne, een schrijver en vertaler, die zelf 16 talen sprak.
De ingewikkelde details van dit ontwerp weerspiegelen het tapijtwerk van culturen op de originele pagina's. De vertalingen strekten zich uit van Europa tot en met Azië en Arabië, Perzië, Syrië en Turkije.
Dit design komt uit een 1893 van de kaft van Voltaire's Zadig of The Book of Fate. Voor het eerst gepubliceerd in 1747, en vertelt het verhaal van Zadig, een oude Babylonische filosoof. Het boek is een filosofische verhaal die thematische inspiratie biedt voor het moderne detectiveverhaal, inclusief voor C. Auguste Dupin van Edgar Allen Poe.
Oude spirituele praktijken ontmoeten moderne digitale kunst in deze kaleidoscopische kaften van het werk van Android Jones. De kaften vragen de kijker zich te concentreren op het toekomstige potentieel, de kracht van het derde oog en de eerste reflecties van de tijd die voor ons ligt.
Android Jones is een artiest die een combinatie maakt van hypermoderne kleuren met Oosterse iconografie en science fiction elementen. Jones noemt zichzelf een digitaal artiest en staat bekend om zijn multidimensionale, spiritueel gedreven kunst en uitingen. Met deze collectie dagen we je uit om je grenzen te verleggen en de mogelijkheden te ontdekken van je eigen derde oog.
Dit ontwerp is afkomstig van de wereldberoemde Britse boekbinderij Sangorski & Sutcliffe, dat vooral bekend is vanwege hun, met juwelen versierde, kaft van het boek Rubaiyat van Omar Khayyam. De boekbinderij werd opgericht in 1901 en groeide snel uit tot de één van de belangrijkste boekbinders van de 20e eeuw. Hun kenmerk waren vooral de met juwelen versierde boekkaften, zoals dit Paperblanks design. In de jaren 80 van de vorige eeuw werd het merk opgekocht door Asprey, maar in 1998 teruggekocht door Shepherd Bookbinders om de unieke werken te blijven eren.
Dit ontwerp is afkomstig van de wereldberoemde Britse boekbinderij Sangorski & Sutcliffe, dat vooral bekend is vanwege hun, met juwelen versierde, kaft van het boek Rubaiyat van Omar Khayyam. De boekbinderij werd opgericht in 1901 en groeide snel uit tot de één van de belangrijkste boekbinders van de 20e eeuw. Hun kenmerk waren vooral de met juwelen versierde boekkaften, zoals dit Paperblanks design. In de jaren 80 van de vorige eeuw werd het merk opgekocht door Asprey, maar in 1998 teruggekocht door Shepherd Bookbinders om de unieke werken te blijven eren.
De Fiammetta is geinspireerd op de kaft van het boek uit 1725, getiteld "The Decameron of Giovanni Boccaccio". Giovanni Boccaccio (1313-1375) was een Italiaanse schrijver en dichter die de basis legde voor het humanisme van de Renaissance.
The Decameron, is een verzameling novellen, elk verteld door een van de tien hoofdpersonen. Er zijn verhalen over geestige grappen, wellustige romantische verwikkelingen en tragische, levensechte gebeurtenissen. Het 18e-eeuwse boek van The Decameron wordt bewaard in het Musée Condé in Chantilly, Frankrijk.
De Fiammetta is geinspireerd op de kaft van het boek uit 1725, getiteld "The Decameron of Giovanni Boccaccio". Giovanni Boccaccio (1313-1375) was een Italiaanse schrijver en dichter die de basis legde voor het humanisme van de Renaissance.
The Decameron, is een verzameling novellen, elk verteld door een van de tien hoofdpersonen. Er zijn verhalen over geestige grappen, wellustige romantische verwikkelingen en tragische, levensechte gebeurtenissen. Het 18e-eeuwse boek van The Decameron wordt bewaard in het Musée Condé in Chantilly, Frankrijk.
Geïnspireerd door de 16e-eeuwse Franse binding, oorspronkelijk de Opera Omnia, of complete werken, van Giovanni Pontano (1426-1503), is dit ontwerp, vermoedelijk gemaakt door de invloedrijke Franse boekbinder Claude de Picques. Dit ontwerp van een klassieke klaver motief wordt in de volksmond gezien in enkele van de meest iconische logo's, toppen en vlaggen ter wereld. Tegenwoordig is dit gouden Trefoil-ontwerp te vinden in de Davis-collectie van antieke bindingen in de British Library.
In de 15e eeuw vond Johannes Gutenberg het drukken uit van het beweegbare type, waardoor zijn geïllustreerde 42-regelige Gutenberg-bijbel kon worden gemaakt. Ons hoesontwerp van Parabole reproduceert een verlichte pagina van Gisela Maschmann, wiens schilderij is gemodelleerd naar "The Judgement of Solomon" in het meesterwerk van Gutenberg.
Oude spirituele praktijken ontmoeten moderne digitale kunst in deze kaleidoscopische kaften van het werk van Android Jones. De kaften vragen de kijker zich te concentreren op het toekomstige potentieel, de kracht van het derde oog en de eerste reflecties van de tijd die voor ons ligt.
Android Jones is een artiest die een combinatie maakt van hypermoderne kleuren met Oosterse iconografie en science fiction elementen. Jones noemt zichzelf een digitaal artiest en staat bekend om zijn multidimensionale, spiritueel gedreven kunst en uitingen. Met deze collectie dagen we je uit om je grenzen te verleggen en de mogelijkheden te ontdekken van je eigen derde oog.
Oude spirituele praktijken ontmoeten moderne digitale kunst in deze kaleidoscopische kaften van het werk van Android Jones. De kaften vragen de kijker zich te concentreren op het toekomstige potentieel, de kracht van het derde oog en de eerste reflecties van de tijd die voor ons ligt.
Android Jones is een artiest die een combinatie maakt van hypermoderne kleuren met Oosterse iconografie en science fiction elementen. Jones noemt zichzelf een digitaal artiest en staat bekend om zijn multidimensionale, spiritueel gedreven kunst en uitingen. Met deze collectie dagen we je uit om je grenzen te verleggen en de mogelijkheden te ontdekken van je eigen derde oog.
Met de smaak van fijn bewerkte leren banden in renaissancestijl, brengt Inkblot een eerbetoon aan het ambacht van delicate gouden gereedschappen, oorspronkelijk naar Europa gebracht via de bloeiende handelsroutes met het Oosten. De tijdloze schoonheid van een antiek lederen boek wordt in het heden gebracht met dit inktblauwe Old Leather design.
Met de smaak van fijn bewerkte leren banden in renaissancestijl, brengt Inkblot een eerbetoon aan het ambacht van delicate gouden gereedschappen, oorspronkelijk naar Europa gebracht via de bloeiende handelsroutes met het Oosten. De tijdloze schoonheid van een antiek lederen boek wordt in het heden gebracht met dit inktblauwe Old Leather design.
Met de smaak van fijn bewerkte leren banden in renaissancestijl, brengt Inkblot een eerbetoon aan het ambacht van delicate gouden gereedschappen, oorspronkelijk naar Europa gebracht via de bloeiende handelsroutes met het Oosten. De tijdloze schoonheid van een antiek lederen boek wordt in het heden gebracht met dit inktblauwe Old Leather design.
Kahlil Gibran (1883 - 1931) was een Libanese artiest, dichter en schrijver. Toen hij 12 was vertrok zijn moeder met haar kinderen naar de Verenigde Staten van Amerika, maar stuurde Kahlil na korte tijd terug om zijn opleiding te vervolgen. In 1901 verliet hij Beiroet en zwierf door Europa.
Gibran schreef met zijn poëtische werken geschiedenis: vooral zijn boek De Profeet is zeer geliefd geworden bij het publiek en wordt tot op de dag van vandaag door velen gebruikt als persoonlijke bijbel. Tevens is hij in de Arabische wereld bekend als vrijdenker en schrijver, een van de weinigen van zijn tijd die over grenzen en verschillen heen keek. Zijn reputatie als centraal figuur in de moderne Arabische literatuur is nooit betwijfeld. Naast het schrijven schilderde hij veelvuldig; in zijn boeken staan veel van zijn werken.
De Paperblanks Kara-ori serie verwijst naar de prachtig geborduurde patronen van de vrouwenkimono, die gebruikt werden in het traditionele Noh-theater. Zowel het patroon als het materiaal waar de kimono van is gemaakt helpen het verhaal van het karakter te vertellen. In dit geval benadrukt het patroon van bloeiend gras de vrouwelijkheid van het personage.
Vandaag de dag zijn er nog steeds zo'n 70 Noh-theaters in Japan. En dit voorbeeld van een Kara-ori kostuum is te vinden in het Art Instituut in Chicago. Een mooi stukje geschiedenis waard om afgebeeld te worden op een Paperblanks notitieboek en bijbehorende accessoires.
De Paperblanks Kara-ori serie verwijst naar de prachtig geborduurde patronen van de vrouwenkimono, die gebruikt werden in het traditionele Noh-theater. Zowel het patroon als het materiaal waar de kimono van is gemaakt helpen het verhaal van het karakter te vertellen. In dit geval benadrukt het patroon van bloeiend gras de vrouwelijkheid van het personage.
Vandaag de dag zijn er nog steeds zo'n 70 Noh-theaters in Japan. En dit voorbeeld van een Kara-ori kostuum is te vinden in het Art Instituut in Chicago. Een mooi stukje geschiedenis waard om afgebeeld te worden op een Paperblanks notitieboek en bijbehorende accessoires.
De Paperblanks Kara-ori serie verwijst naar de prachtig geborduurde patronen van de vrouwenkimono, die gebruikt werden in het traditionele Noh-theater. Zowel het patroon als het materiaal waar de kimono van is gemaakt helpen het verhaal van het karakter te vertellen. In dit geval benadrukt het patroon van bloeiend gras de vrouwelijkheid van het personage.
Vandaag de dag zijn er nog steeds zo'n 70 Noh-theaters in Japan. En dit voorbeeld van een Kara-ori kostuum is te vinden in het Art Instituut in Chicago. Een mooi stukje geschiedenis waard om afgebeeld te worden op een Paperblanks notitieboek en bijbehorende accessoires.
Dit specifieke ontwerp is gemaakt als kaft voor een boek met gedichten van William Wordsworth. We weten het niet zeker, maar als je de omslag goed bekijkt lijk je een leeuwenkop te zien. Dat zou zeker passen bij de gedichten van Wordsworths, omdat één van zijn gedichten getiteld was: 'Picture of Daniel in the Lions’ Den, at Hamilton Palace.' Vandaar ook deze serie 'Lion's Den'.
Dit specifieke ontwerp is gemaakt als kaft voor een boek met gedichten van William Wordsworth. We weten het niet zeker, maar als je de omslag goed bekijkt lijk je een leeuwenkop te zien. Dat zou zeker passen bij de gedichten van Wordsworths, omdat één van zijn gedichten getiteld was: 'Picture of Daniel in the Lions’ Den, at Hamilton Palace.' Vandaar ook deze serie 'Lion's Den'.
Laurel Burch was een autodidactisch kunstenaar en "bloemenkind" die briljant gekleurde, levendige en ontroerende thema's creëerde met verf en papier, allemaal prachtig verfraaid met goud en zilver. Op onze Maria en Mares cover staat Maria – een van Laurel's beste vriendinnen – afgebeeld met een paar mystieke paarden.
De Engelse Mary Wollstonecraft Shelley (1797–1851) was de schrijfster van de horrorroman Frankenstein, welke wordt beschouwd als een van de eerste sciencefictionwerken. Dit vertelt het verhaal over een wetenschapper die een bewustzijn creëert om deel te nemen aan een moraliteitsbevorderend experiment.
Het verhaal kwam tot leven tijdens een reis in 1816 die Shelley ondernam met collega-schrijvers uit de Romantiek. De groep reisde langs de Rijn, en stopte bij kasteel Frankenstein waar een alchemist was die naar verluidt al twee eeuwen bezig was met mysterieuze experimenten. Vervolgens organiseerde Lord Byron een wedstrijd om te zien wie het beste spookverhaal kon schrijven: Shelley putte uit deze ervaringen, maar ook uit haar eigen gevoelens, verdriet en schuldgevoel over het verlies van een kind, om haar verhaal vorm te geven.
Complexiteit en delicatesse door het herhalen van deze verzilverde patronen, creëert een uitgesproken schoonheid. Het woord filigrein is afgeleid van de Latijnse woorden "filum" voor draad en "granum" voor zaad. De met filigraan patroon versierde covers werd oorspronkelijk ontworpen en handgemaakt in Duitsland rond de 18 eeuw. De kunst van filigraan is een bewegend bewijs van de menselijke drang om oog en geest in verrukking brengen.
Het design van de kaft van de Midnight Star, een 12-puntige ster, is oorspronkelijk vervaardigd in de vroege jaren 1.500. In die tijd stonden Caïro en Damascus centraal in de Islamitische boekbinderij en design. De Midnight Star ziet eruit als een exploderende supernova met gouden en fraaie versieringen op de kaft, die je uitnodigt om in de oneindige kosmos te staren. Een fraai design uit de gloriedagen van de Egyptische boekdrukkunst.
Het design van de kaft van de Midnight Star, een 12-puntige ster, is oorspronkelijk vervaardigd in de vroege jaren 1.500. In die tijd stonden Caïro en Damascus centraal in de Islamitische boekbinderij en design. De Midnight Star ziet eruit als een exploderende supernova met gouden en fraaie versieringen op de kaft, die je uitnodigt om in de oneindige kosmos te staren. Een fraai design uit de gloriedagen van de Egyptische boekdrukkunst.